Pružinový brzdový válec JIKOV 4463

Součásti brzdového pružinového válce

Brzdový pružinový válec se skládá z těchto hlavních součástí:

  • těleso válce
  • víko
  • akumulační pružiny
  • píst provozní brzdy
  • píst nouzové brzdy
  • pístnice
  • protiprašná manžeta
  • uvolňovací šroub

Žebrovaný válec kompresoru je chlazen vzduchem. Klikový hřídel je uložen ve dvou valivých ložiskách a opatřen kuželem pro nasazení ozubeného kola. Ojnice má dělenou hlavu, ve které je umístěno ložisko pro klikový čep a oko se zalisovaným pouzdrem pro pístní čep.

Jazýčkové, lamelové ventily jsou samočinné. Sání kompresoru musí být zajištěno přes účinný čistič, který může být totožný s čističem nasávaného vzduchu pro motor. Do sání kompresoru nesmí být zavedeno odvětrání klikové skříně motoru.

Použití:

Brzdový pružinový válec Jikov 4463 se používá k ovládání brzdového klíče u vozidel se vzduchotlakovou brzdou a slouží při vhodném zapojení jednotlivě nebo v kombinaci jako brzda provozní, nouzová a parkovací. Při poklesu tlaku v komoře provozní brzdy na 0 MPa a max. přetlaku 4,8 MPa v komoře nouzové brzdy se píst s pístnicí plynule vrací do výchozí polohy.

Typická aplikace:

 

  • TATRA 815
  • Objednací číslo: 983-1001
  • Provozní přetlak: do 0,8 MPa
  • Provozní teplota okolí: -40 až +60 °C
  • Hmotnost: 8,7 kg
Brzdový válec JIKOV 4463

Vyrábí AUTOKOM, spol. s r.o.

Kontakt: +420777577834, nd@autokom.cz